Neber život príliš vážne alebo ako som nečakane uspela

Vraj len 1% populácie sa zapája do súťaží. Ja som sa do jednej zapojila s mojím projektom Prečítam ti rozprávku. A čuduj sa svete,  vybrali ma, aby som ho prišla obhájiť na konferenciu do Bratislavy. Šlo o konferenciu Junior Internet 2017. Je to súťaž venovaná webkárom, blogerom, textárom, dizajnistom,  apkárom a learňákom. Teda mládeži z radov stredných a základných škôl, ktorí sa nejakým spôsobom angažujú na internete.

Podmienkou účasti na konferencii bola prezentácia. Chcela som aby bola pekná a farebná. Zároveň aby bola prehľadná a boli tam všetky potrebné informácie…

Cez noc som si to nechala odležať v hlave.  Na druhý deň som premýšľala a cez víkend, keď už som mala dostatok času, začala som na nej pracovať. Spravila som ju za necelý týždeň. Nebola to hračka, lebo na odprezentovanie sme mali čas len 3,5 minúty. Zabiják. Musela som si to viackrát nacvičiť, aby som sa do toho času vošla. Nakoniec sa mi to podarilo, dokonca som mala ešte nejaký čas nazvyš.

Keď prišiel štvrtok, strašne som sa tešila. Večer ma chytila tréma, ale potom som sa upokojila. Cestovali sme (s mamkou)  v noci v lehátkovom vozni….

Ráno po príchode do bratislavy sme mali ešte veľa času, tak sme sa šli prejsť a naraňajkovať. Autobus nás potom odviezol k bratislavskej ZOO.  Tá sa totiž nachádza v blízkosti STU, kde sa konferencia konala. Konkrétne na fakulte informatiky a informačných technológií. Pri registrácii sme dostali darčekové tašky, v ktorých boli nejaké vedecké časopisy, kniha a štítok s našim menom.

Dozvedeli sme sa, že moja kategória (JuniorBLOG) bude prezentovať až zajtra(teda v sobotu). Najskôr som bola nespokojná, ale potom som si uvedomila, že to tak bude lepšie. Aspoň uvidím ako to chodí a budem sa môcť lepšie pripraviť.

Po otvorení konferencie začala s prezentáciami kategória JuniorWEB. Popravde to neboli práe veci, torým by som rozumela. Po čase sme sa teda s mamkou rozhodli, že poobede si vyrazíme na chvíľu do bratislavských ulíc. Zablúdili“ sme do ZOO, kde bolo nádherne. Neskôr  sme sa  vrátili do školy  a pozreli si ďalší blok prezentácií. Po večeri nás autobusom odviezli na ubytovňu, kde som sa už len osprchovala a unavená ľahla do postele…

Pravdupovediac, veľmi som sa nevyspala a od rána som mala riadnu trému. Ani jesť som nechcela. Boli to parádne nervíky 🙂

Autobus nás znova odviezol do školy a po pár prezentáciách som sa upokojila… A potom som prišla na rad JA! Povedala som si, že vlastne o nič nejde a nič nemôžem stratiť. Začala som rozprávať a cítila som, že mám roztrasený hlas. Snažila som sa upokojiť, no ani som sa nenazdala, bol koniec prezentácie. Zdalo sa mi, že sa porote môj nápad celkom zapáčil. Kládli mi veľa otázok a mamka skonštatovala, že to je dobre, lebo to predznačuje môj úspech.  Porota mi  dala aj dobré nápady. Napríklad urobiť aj mobilnú aplikáciu, či postovať stránku do vhodných FB skupín pre mamičky s deťmi.  Keď som sa vrátila na miesto….uvedomila som si, ž moja tréma bola takmer zbytočná. V pokoji som dopozerala ostatné prezentácie. Prišla obedná prestávka, po nej ostatné prezentácie a ….nasledovať malo slávnostné vyhodnotenie výsledkov. . Presunuli sme sa do veľkej auly. Veľmi dlho sme čakali a už sme boli nervózni, lebo sme sa báli, že nestihneme vlak. No keď prišla na rad moja kategória a ja som  začula svoje meno, s nadšením som sa rozbehla po ten krásny pohár, ocenenie a darčeky.

Žiaľ, veľmi som si neužila svoju chvíľku slávky, lebo sme sa museli ponáhľať na vlak, keďže celý ceremoniál meškal viac ako hodinu.

Bleskovou rýchlosťou sme vybehli z budovy a upaľovali na stanicu. Keď sme sa konečne vo  vlak  usadili nadišiel čas poobzerať si darčeky. Bola som veľmi šťastná. Bol to jeden z mojich najväčších úspechov…

A aký je môj odkaz pre Vás?

KAŽDÝ z nás môže niečo dokázať. Ničoho sa netreba báť a brať príležitosť ako výzvu a skvelú skúsenosť do života. Len si treba veriť…

NEBER  ŽIVOT PRÍLIŠ VÁŽNE AJ TAK Z NEHO NEVYVIAZNEŠ ŽIVÝ

Brona

Som Broňa Mareková, mám 12 rokov a som autorkou projektu "Prečítam ti rozprávku" ....a neviem sem vložiť fotku :)